دوشنبه 17 اردیبهشت 1403، 6 May 2024

تبلیغات
تور باکو
تور باکو
  • 4 سال و 9 ماه قبل - 15 مرداد 1398 ساعت 16:52
  • تعداد بازدید: 22784

تور باکو

هتل های ساحلی باکو در گرمای تابستان میزبان خوبی هستند برای مسافرانی که دل را به دریا زده اند و قصد آب تنی و استفاده از ساحل دارند. در تابستان خیلی‌ها رنج سفر را بر خود همراه می‌کنند تا پس از چند ماه کار، چند روزی را به استراحت بگذرانند و در این میان کدام مقصد بهتر از شهری است که هم ساحل داشته باشد و هم بتوان در آن از استخرها و پارک ‌های آبی استفاده کرد؛ شهر باکو یکی از همین شهرهاست.

برای مشاهده بهترین نرخ تورهای باکو روی همین نوشته کلیک کنید.


جاذبه های دیدنی باکو 

در سواحل دریای خزر شهری کوچک ولی پرطراوت قرار گرفته است که باکو نام دارد. تلفیقی کامل از یک ملت رو به رشد با قدمتی که تاریخ آن به یک هزاره پیش باز می‌گردد. این شهر شاهد تاریخ مهاجرت‌های مردمانی از نژادهای ترک، مسلمانان شیعه با ریشه ایرانی و روس‌هایی که بوده است که همگی به ساخت این شهر و تبدیل کردن آن به شهر عجیب‌وغریب و شگفت‌انگیزی که امروز است کمک کرده‌اند. با آتی همراه باشید تا در ادامه به معرفی جاذبه های باکو در این مطلب که است بپردازیم.

✅مرکز حیدر علیف
ساختار شهری و معماری باکو به عنوان یکی از بخش‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی، به شدت تحت تاثیر برنامه‌ریزی و معماری آن دوران قرار دارد. آذربایجان از زمان استقلال خود در سال ۱۹۹۱ تا به امروز، سرمایه‌گذاری‌های بسیار سنگینی برای نوسازی و توسعه زیرساخت‌ها و معماری باکو انجام داده و این شهر را از مدرنیسم سبک شوروی دور کرده است. 

✅معبد آتش زرتشتیان
معبد آتش یا آتشگاه، در لیست میراث‌های جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. از سال ۱۹۷۵ تا به امروز، این بنا به عنوان یک موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. آتش‌های این بنا از چهارگوشه بالایی آن شعله می‌کشیده‌اند. این معبد آتش فوق‌العاده، مکانی برای قربانی کردن بوده و بر روی یک مخزن گاز طبیعی بنا شده است. مارکوپولو میدان‌های نفتی شبه‌جزیره آبشرون را ۸۰۰ سال پیش این‌گونه روایت کرده است: «در نزدیکی مرز گرجستان، چشمه‌ای وجود دارد که از آن روغن جاری است. فراوانی آن به‌اندازه‌ای است که یک‌صد کشتی ممکن است بتوانند به صورت همزمان در آنجا بارگیری کنند.

✅پارک ملی قبوستان
پارک ملی قبوستان در لیست میراث جهانی سازمان یونسکو با نام چشم‌انداز صخره‌ای گوبوستان به ثبت رسیده است. رفتن به این پارک از باکو بسیار آسان است زیرا در فاصله تقریبی ۶۴ کیلومتری جنوب غربی شهر بنا شده است. این شگفتی طبیعی از سنگ‌های بسیار بزرگی تشکیل شده که غارها و سرپناه‌هایی را ایجاد کرده است که درگذشته توسط انسان‌های ماقبل تاریخ مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند.

✅ برج قلعه دختر
مرموزترین و باشکوه‌ترین بنای باکو، برج قلعه دختر نام دارد که در میان بومیان با نام قیز گالاسی (Giz Galasi)  شناخته می‌شود. این بنا که در قرن دوازدهم به عنوان بخشی از شهر محصور در دیوار آن دوران ساخته شده است، در بخش جنوب شرقی دژ ایچری شهر (Ichari Shahar) یا همان شهر داخلی، قرار دارد. این بنای منحصربه‌فرد از معماری آذربایجانی، در زاویه شرقی خود هیچ تشابهی با بخش‌های دیگر ندارد. ریشه این برج در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هیچ‌کس به صورت قطعی نمی‌داند که این بنا چه زمانی و یا با چه هدفی ساخته شده است.

کلاب ساحلی مامبو (Mambo Beach Club & Restaurant)
رستوران و کلاب ساحلی مامبو در کنار ساحل کرسکنت در ساحل شیخوف که ناحیه ای پر رفت و آمد می باشد ، در جنوب غربی باکو قرار دارد و هتل ۵ ستاره رامادا باکو نیز در فاصله چند متری این کلاب ساحلی زیبا واقع شده، . ۸ دقیقه (با ماشین) با مرکز شهر باکو فاصله دارد ، استراحت در طول روز، انواع نوشیدنی ، غذاهای بین المللی و اجرای فعالیت ها و برنامه ها در طول روز ، و همچنین شبی به یادماندنی ، استیج رقص با حضور و اجرای چهره های مشهور و همچنین استخر فوق العاده ای که تجربه مسافرین عزیز را منحصر به فرد خواهد کرد.

دالغا بیچ بزرگترین پارک آبی باکو (آذربایجان)

Dalga Beach Aquapark Resort
پارک آبی دالغا بیچ باکو یک مرکز تفریحی ساحلی مدرن با مساحت ۶۸۰۰۰ متر مربع در سال ۲۰۱۶ با ۱۲۰۰۰ متر مربع فضای آبی طراحی شده است و در فاصله ی ۴۰ کیلومتری از شهر باکو و به موازات ساحل خزر احداث شده است و در شهر Mardakan قرار دارد.
همچنین ۷۰۰ مترمربع استخر اختصاصی کودکان نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
این مجموعه دارای کلوب کودکان، جوانان، کلوب شبانه، ۵ رستوران، ۷ بار ، ۱۰ استخر، استخر مخصوص ورزشهای آبی، ساحل اختصاصی دریا و پلاژ میباشد.
علاوه بر این سرگرمی های دیگری مانند چترنجات و اسکوتر ، قایق های موتوری، زمین بازی ساحلی مخصوص کودکان، فوتبال، والیبال را هم دارا میباشد.

🚃 شبکه مترو شهر باکو
مترو باکو در سال 1967 ساخته شده است. از آن تاریخ، ایستگاه های مترو باکو مرمت و مدرن شده اند. هر ایستگاه کیفیت و سبک طراحی خود را دارد و برای مسافران در زمان انتظار برای قطار جذاب است.
دو خط مترو اصلی در شهر وجود دارد. 
خط سبز : ایستگاه پایانی این خط «ایچری شهر içeri şehir » یا شهر داخلی است.
خط قرمز نیز تا ایستگاه «درنگولdarnagul» ادامه می یابد.
مترو باکو از ساعت 6 صبح تا 24 نیمه شب فعالیت می کند. 

یکی از بهترین بزرگراه ها رو ، در مسیر آستارا به باکو تجربه کنید.
طول جاده قبلی باكو – آستارا تا مرز جمهوری اسلامی ایران 242 كیلومتر بوده كه با بهره برداری از بزرگراه جدید ، این مسیر 38 كیلومتر كوتاه تر شد. این بزرگراه چهار باندی با مشاركت چند شركت از جمهوری آذربایجان ، تركیه ، ایتالیا ، آلمان و آمریكا و طی چند مرحله و در سال های 2006 تا 2009 و 2011 تا 2018 میلادی اجرا شد. در طول مسیر این بزرگراه در مجموع 24 پل ، 66 گذرگاه زیر زمینی ، 4 تونل و زیر ساخت های دیگر احداث شده است . 

طول بزرگراه آستارا-باکو  204 کیلومتر است؛ فاز نهایی بزرگراه آستارا باکو از آستارا تا شهری به نام ‘الت ‘ ( حومه باکو ) (Alat) ، در 83 کیلومتری باکو افتتاح شده .تمام مسیر آستارا تا باکو به صورت بزرگراه است که کل مسافت آن 287 کیلومتر می‌شود و می‌توان در کمتر از 3 ساعت این مسیر را طی کرد؛ مسیری چهار بانده در میان مناظر طبیعی چشم نواز.

بهترین رستوران های باکو
 تونقال (Tonqal)
آدرس: شهر باکو- خیابان حسن علی اوا- کوچه ۸۲

کاروان سرای (Karvansaray)
آدرس: شهر باکو- منطقه ایچری شهر- بیوک قالا- کوچه ۱۱

موغام کلوب (Mugamklub)
آدرس: شهر باکو- منطقه ایچری شهر- خیابان حقیقت رضا اوا- کوچه ۹

آزا (Azza)
آدرس: شهر باکو – خیابان نظامی- شماره ۳۴۰٫ ایسر پلازا- طبقه ۱۷

شکی (Sheki)
آدرس: شهر باکو – منطقه بادامدار- خیابان میکائیل مشوق- شماره ۱

کاپریس (Caprice)
آدرس: شهر باکو – خیابان استقلالیت- خیابان ۳۱- شماره az1000

جهت مشاهده نرخ ویژه تور باکو و خدمات آژانس های مسافرتی مجری تور باکو روی همین نوشته کلیک کنید.

توسط: امیر عباس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

اخبار و خواندنی ها
در قسمت تور باکو می پردازیم به معرفی دیدنی های شهر زیبای باکو که این روزها پذیرای بسیاری از توریست های ایرانی می باشد. نرخ ارزان مسافرت به باکو در کنار همزبانی این کشور زیبا با ایران ما باعث شده سیل گردشگران داخلی به سوی باکو روانه شوند. با راهنمایی بازدیدکنندگان گرامی به صفحه تور باکو و امکان مقایسه قیمت های آژانس های مختلف و در نهایت انتخاب و خرید بهترین تور باکو سفر خوبی را برای شما عزیزان آرزومندیم