سه شنبه 29 اسفند 1402، 19 March 2024

تبلیغات
تور چین
تور چین
  • 4 سال و 8 ماه قبل - 21 مرداد 1398 ساعت 19:39
  • تعداد بازدید: 22950

تور چین

چین سرزمین پانداها 
پر جمعیت ترین کشور دنیا ، دومین اقتصاد بزرگ جهان بر اساس تولید ناخالص داخلی است و سومین پهناور کره خاکی – پس از روسیه و کانادا. چین بزرگ ترین ارتش دنیا را به لحاظ تعداد نفرات دارد (2/3 میلیون نفر). بزرگ ترین دیوار جهان با بیش از21000 کیلومتر درازا در شمال چین  کشیده شده است. با بیش از 85000 کیلومتر جاده، چین طولانی  ترین شبکه ی بزرگراهی جهان را داراست. نخستین زبان دنیا به لحاظ تعداد گویش وران ، ماندارین است که زبان رسمی چین است و یک میلیارد نفر به آن سخن می گویند . خلاصه این که چین در خیلی از زمینه ها رکورددار است .

جهت مشاهده بهترین نرخ تور چین و رزرو بلیط و هتل چین روی همین نوشته کلیک کنید.

طبیعت زیبای چین

کشور پهناور چین طبیعت متنوعی نیز دارد . رشته کوه های هیمالیا ، پامیر وتیان شان در جنوب و جنوب غربی صحراهای گبی و تکلمکان در شمال و شمال شرقی و رود خانه های  یانگ تسه و رود زرد در شرق وجنوب شرقی تنوع طبیعی منحصر به فردی را آفریده اند ، به طوری که چین – پس از برزیل و کلمبیا – سومین تنوع زیست محیطی را در جهان دارد .
چین با داشتن 34687/ گونه ی جانوری وگیاهی ، بهشت زیست شناسان و علاقه مندان به طبیعت است . یانگ تسه و رود زرد – که هر دو از بلند ترین رودخانه های جهان هستند- در مسیر خود از رشته کوه های هیمالایا به سمت شرق زمین های کشاورزی را سیراب می کنند و زمینه ی ایجاد پر جمعیت ترین کشور جهان را فراهم کرده اند. 

تاریخ کهن چین

سرزمین کهن چین از گهواره های تمدن است . از خاندان افسانه ای ((خیا)) تا امپراتوری قدرتمند ((هان)) هر سلسله ای به نوبه ی خود برشکوه وتنوع فرهنگی چین افزوده است به طوری که 34  گنجینه ی میراث جهانی ((یونسکو )) در این کشور قرار دارد . میراثی همچون مقبره های (( مینگ)) ،دیوار چین، شهر ممنوعه ومعبد بهشت که هریک نشان از شکوه گذشته ی چین دارد .
بهترین زمان برای بازدید : فروردین تا آبان 

تجربه های ویژه توریستی چین

بازدید از شهر ممنوعه (forbidden city)  و کاخ تابستانی (summer palace)  
پیاده روی بر روی دیوارچین    (great wall of china) 
تماشای 8000 مجسمه سربازان تراکوتا (terracotta army ) در شیان (xian)  که یاد آور قدرت امپراطوری سابق چین است .
گرفتن گردن درد به دلیل نگاه گردن به برج های بلند شهر شانگهای (shanghai)   
غرق شدن در زیبایی های رودخانه لی (li river)   

غذاهای مشهور سوپ ذرت و مرغ (sweet com chiken soup )
برنج سرخ شده همراه با سبزی های خوراکی مرغ و میگو (  Chinese fried  rice)  
رشته نودل همراه با سبزی ها ، مرغ یا میگو ( Chinese noodles)  
 شیرینی های مانتو  (mantou)  
مرغ ترش و شیرین (sweet and sour chicken)
چاس سبز مشهور چین (Chinese green tea) 
اردک سرخ ده با سس چینی 

چند کلمه چینی

سلام :NinHao(نین هاو )  
خداحافظ: ZaiJian(زای ژیان)
تشکر :XieXie(ژی ژی)
بله:Shi(شی)
خیر :Meiyou(می یو )

نشان های منحصر به فرد 

دیوار بزرگ چین(تنها سازه ی بشری به طول بیش از 21000 کیلو متر است که با چشم غیر  مسلح از کره ی ماه دیده شده است).میدان تیان آن من (TiananmenSquare)،رشته های نودل ، پاندا (Panda)،پرجمعیت ترین کشور تولیذ انواع کالا ،دوچرخه،شهر زیر زمینی پکن استادیوم لانه ی پرنده 

شهرهای مهم چین

پکن(Beijing)
شانگهای(Shanghai)
هانگزو(Hangzhou)
گوانجو(Guangzhou)
کانتون(Canton)

چند نکته جالب 

اگر تمام مردم چین از کوچک وبزرگ تصمیم بگیرند که دریک لحظه باهم به هوا بپرندو جست بزنند،کره زمین از مدارش منحرف خواهد شد!
چینی ها می گویند ما هرچه رابر زمین راه برود،غیر ازاتومبیل وقطار ،هرچه را درهوا بپرد،غیر از هواپیماوهلی کوپتر وهرچه درآب باشد،غیرازکشتی وزیردریایی می خوریم! 
دراول اکتبر 1949 کمونیست ها جمهوری خلق چین را تاسیس کردند وپکن به عنوان پایتخت برگزیده شد.مائوتسه تونگ به عنوان رئیس جمهور و چوئن لای به عنوان نخست وزیر انتخاب شدند.
بخش بزرگی از مردم چین لاییک هستند وبه هیچ دینی باور ندارند.دین اصلی در چین بودیسم است وپس از آّن دین تائویسم (Taoism) قرار دارد.بیش از 20 میلیون نفر نیز به دین اسلام اعتقاد دارند که بیشتر شان مردم ارومچی و اوغورها هستند.

تاریخچه دیوار چین

بدون شک پروژه ساخت دیوار چین یکی از بلند پروازانه ترین تصمیماتی بود که امپراطور شین هوانگ در طول حکومتش (۲۵۹ تا ۲۱۰ قبل از میلاد ) گرفت . به دستور او تمامی دیوار های میان شهرها برداشته شد و تنها دیوارهای مرزی شمالی بر جای شان بماند. دقیقا نمی توان  اشاره کرد که دیوار چین شامل چه شهر و استان هایی می شده اما چیزی که مشخص است ، این است که این دیوار نه استان را در بر داشته است و از غرب به جایو گوان ( استان گانسو ) و از شرق به ساحل رود یالو جیان (استان لیائونینگ) امتداد یافته بود.

بعد از مرگ چین شی هوان و سقوط سلسله چین ( Qin ) برخی مناطق دیوار به تدریج رو به زوال رفت و چندین قبیله شمالی که قوی ترینشان سلسله وی ( Wei dynasty ) بودند در حدود سال ۳۸۶ تا ۵۳۵ میلادی توانستند بر چین نفوذ کرده و بر این سرزمین حکومت نمایند. این سلسله پس از رسیدن به قدرت برای جلوگیری از حمله ی قبایل دیگر به مرمت و  بازسازی قسمت های زیادی از دیوار پرداختند.

قبایل و سلسله های زیادی در چین بر کیفیت این دیوار اثرگذار بودند. به عنوان مثال پادشاهی بی چی ( Bei Qi ) (حکومت بین سال های ۵۵۰ تا ۵۷۷ میلادی ) ۱۴۴۸.۴۰۶ کیلومتر طول دیوار را افزایش داد، سلسله سوئی (بین سال های ۵۸۱ تا ۶۱۸ میلادی) چندین بار دیوار را تعمیر و بازسازی کرد و پس از آن ها حکومت تانگ ( Tang dynasty ) بین سال های ۶۱۸ تا ۹۰۷ میلادی دیوار را بازسازی نمود ، که در این زمان تقریبا دیوار دیگر به عنوان یک مانع، دشمنان را نمی ترساند. اما این سلسله توانست در جنگی میان قبایل، به دلیل وجود همین دیوار بر دشمن پیروز شود و این امر ابهت از دست رفته را دوباره به این دیوار بازگرداند.

در سال های حکومت سلسله سانگ ( Song dynasty ) در فاصله سال های ۹۶۰ تا ۱۲۷۹ میلادی، چین در معرض خطر حمله قبیله های شمالی لیائو ( Liao ) و جین ( Jin ) قرار داشته است . آن ها قسمت های زیادی از دو سمت دیوار را تصرف کرده بودند. در نهایت در فاصله سال های ۱۲۰۶ تا ۱۳۶۸ میلادی، پادشاه قدرتمند یوان ( Yuan ) از سلسله مغول قسمت های زیادی از آسیا، اروپا و چین را به تصرف خود در آورد و پس از آن دیوار چین عمدتاً به منظور محفوظ نگه داشتن بازرگانان و کاروان های مسافرتی مورد استفاده قرار می گرفت.

جهت مشاهده نرخ ارزان تور چین از آژانس های مختلف هواپیمایی روی همین نوشته کلیک کنید.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید