دوشنبه 17 اردیبهشت 1403، 6 May 2024

تبلیغات
تور سنگاپور
تور سنگاپور
  • 4 سال و 9 ماه قبل - 21 مرداد 1398 ساعت 14:45
  • تعداد بازدید: 20072

تور سنگاپور

سنگاپور , شهر - کشور جهانی 
سخن از شهر- کشوری به نام سنگاپور است ، شهری کوچک در قاره ی کهن کشوری بزرگ در دنیای مدرن . سنگاپور از دو واژک singa  (به معنی شیر ) و pura  (به معنی شهر ) درست شده است . پس معنی آن میشود ((شهر شیر )) . همچنین به آن "باغشهر "می گویند چون سرسبزی  سرلوحه کار شهرداران سنگاپور است . 

برای مشاهده نرخ ویژه تور سنگاپور روی همین نوشته کلیک کنید.


به آن می گویند نقطه قرمز چون بر روی نقشه جهان نقطه ای  بیش نیست وبه آن می گویند جهان نقطه ای  بیش نیست وبه آن می گویند جهان شهر چون مردم از همه جهان در آن جمع شده اند . سنگاپور مدرن در سال 1819 توسط الستامفورد را فلز از شاه مالزی خریداری شد تا بعنوان مرکز واردات – صادرات کمپانی هند شرقی  بکار رود . این شهر مجموعه ای بود از 63 جزیره کوچک در جنوب مالزی که می توانست نقطه بارگیری کشتی های بزرگ باشد . 

اقتصاد و کسب و کار سنگاپور


شایسته سالاری،احترام به فرهنگ هاو سکولاریسم سه شعار بنیادین سنگاپور است . این کشور که کمترین فساد دولتی را در همه جهان دارد با مالیات بر آمد حداقلی ، نیروی کار ماهر و زیر ساخت های مناسب((بهترین وساده ترین کشور جهان برای سرمایه گذاری ))لقب گرفته است . اقتصاد سنگاپور را آزاد ترین ، رقابتی ترین و خلاق ترین اقتصاد جهان می دانند چون میزان مالیات بر آمد بسیار پایین است . سنگاپور بهشت سرمایه داران است به طوری که از هر 6 خانواده یکی میلیاردر است .میلیاردر هایی مانند برت بلاندی از استرالیا و ادورادوساورین – از بنیانگذاران فیسبوک – سنگاپور را برای زندگی و کار برگزیده اند . 

طبیعت سنگاپور 

در دنیای اقتصاد ، سنگاپور ، هنگ کنگ ،کره جنوبی و تایوان در شرق دور را (( ببرهای آسیا )) می نامند چون این کشور های کوچک به رغم فقر منابع طبیعی ، قدرت اقتصادی خیره کننده ای دارند ، سنگاپور در حمل و نقل ،بانکداری وتلکام از پیشا هنگان جهان است . در صنعت تعمیرات کشتی در جهان اول است . هفت هزار شرکت چند ملیتی در کشور فعالیت می کنند . جزو سر سبزترین شهر های جهان است وبه رغم صنعتی بودن تراکم جمعیت بالایی دارد . مردمانش کم تر از هر جای دیگر الکل و مواد مخدر مصرف می کنند .90 درصد خانه دارند وبه طور متوسط 80 سال زندگی می کنند . از این شهر زیبا سالانه 15 میلیون جهانگرد دیدن می کنند در حای که جمعیت آن کم تر از 6 میلیون است ! 
 

جغرافیای انسانی:

 جمعیت اين کشور 538/784/5نفر است. تا پایان قرن نوزدهم ، چینی ها 3 تا 4 درصد جمعیت این کشور را تشکیل  می دادند. به علاوه عده قابل توجهی از سوماترایی ها- جاوه ای ها، هندو ها، عرب ها، یهودی ها و اروپایی های مهاجر نیز در این کشور به رسمیت شناخته شده بودند. زبان رسمی این کشور چینی- ملایو- تامیلی و انگلیسی است.
سیاست این کشور به این گونه است که زبان واحدی را به عنوان زبان رسمی معرفی نکرده است. تابلو های راهنمای خیابان ها به چندین زبان نوشته شده اند تا برای ملیت های مختلف قابل استفاده باشد. چند زبانی و چند نژادی برای این کشور اهمیت زیادی دارد.

آزادی ادیان در سنگاپور

نوع حکومت جمهوری بوده و به علت وجود قومیت ها و فرهنگ های متفاوت، ادیان مختلفی در سنگاپور وجود دارند، از جمله مسیحیت، بودائیسم ،اسلام، دائوئیسم و هندوئیسم.
دولت ادیان مختلف را در فعالیت های خود آزاد قرار داده تا ضمن رعایت حقوق سایر مذاهب به طور آزادانه به انجام امور مذهبی خود بپردازند. ملیت های مختلف در کمال آرامش و به دور از تشنج با یکدیگر هم زیستی مسالمت آمیز دارند وليكن بحران ها و چالش هاي اقتصادي موجود در دنيا بر روي آنان نيز تاثيرات مخرب خود را گذاشته است .

بهترین زمان برای سفر , فروردین تا مهر 

تجربه های ویژه 
چشیدن غذاهای موجود در دکه های کنار خیابانی
ماجراجویی در منطقه ای معروف به هندوستان کوچک (little india)
تفریح در مجموعه ی سنتوزا  (Sentosa) و پارک تفریحی یونیورسال(universal studios) 

شنا کردن در بالای هتل لوکس مارینا بی سندز (marina bay sands)

بازدید از گونه های مختلف حیوانات در باغ وحش سنگاپور و انجام سافاری شبانه (night safari) و تماشای  بلند  ترین آبشار دست ساز
بازدید از پارک پرندگان 
بازدید از باغ گیاه شناسی
غذاها مشهور 
برنج و مرغ هاینیز (Hainanese CHICKEN rice)
تست تخم مرغ و نارگیل کایا ( kaya toast ) 
نودل در کاری که به آن لاکسا می گویند .(laksa) 
کباب های گوشت و مرغ ساتی (satay )
کیک تربچه که به اسم کیک هویج معروف است (carrot cake)
شیرینی بوبورچاچا (bubur chacha)

شهر های معروف , شهر سنگاپور


شهر سنگاپور یکی از شهرهای مهم کشور سنگاپور هست که پایتخت این کشور بوده و یکی از تمیزترین و زیبا ترین پایتخت ها است .  ساختمان های بلند که بیشتر  به رنگ روشن بوده و توازن مدل و ارتفاع آن ها باعث شده که تصویربسیار زیبایی از این شهر به وجود بیاورند . به صورتی  که کل شهر از ابتدا بر روی  مدل معماری ساخته شده است. ساختمان های بلند، تابلو تبلیغاتی برندهای معروف دنیا و ماشینه ای شیک ، زیبا و آخرین مدل را می توان از مهم ترین مشخصه های شهر سنگاپورشمرد . جمعیت شهر سنگاپور حدود ۳٫۸ میلون نفر می باشد که اقوامی از نژادهای چینی ،مالایایی و هندی و ادیان مختلف بودایی،مسلمان،مسیحی و ... آن را تشکیل می دهند که به زبانهای چینی، مالایی ، تامیل و انگلیسی صحبت می کنند 

شهر آنگ مو کیو در کشور سنگاپور

شهر آنگ مو کیو یکی از شهرهای مهم کشور سنگاپور می باشد که در سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی، ۱۷۹٬۲۹۷ نفر جمعیت داشته ‌است .

شهر بدوک در کشور سنگاپور
شهر بدوک یکی از مهمترین شهرهای کشور سنگاپور می باشد که در سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی، ۲۹۴٬۵۱۹ نفر جمعیت داشته ‌است .
چند کلمه
آمیختگی فرهنگی از ویژگی های سنگاپور است و زبان انگلیسی در این سرزمین رواج دارد و در بیشتر مواقع زبان اصلی ارتباط دو نفر در آن کشور است اما به زبان هایچینی و مالایی نیز در آن جا صحبت می شود.


نشان های منحصر به فرد , مراکز خرید خیابان اورچارد( orchard road ) 

غذاهای کنار خیابان ، تمییزی فوق العاده ی شهر ، مجسمه ی مرلاین (merlion statue)،جزیره سنتوزا( Sentosa island) ، هتل های لوکس ،آمیختگی فرهنگی ،انواع گل ارکیده
نکته ای جالب سنگاپور اصلا دارای آب شیرین قابل خوردن نیست. و مجبور است برای تامین آب خوردنی خود سالانه میزان بسیار زیادی آب از کشور مالزی وارد کند .
مساحت 707 کیلومتر مربع 
جمعیت 538/784/5
پایتخت : سنگاپور 
زبان رسمی : انگلیسی ، ماندارین ، تامیل مالایی 
پول کشور : دلار سنگاپور ( هر دلار آمریکا حدود 3/1 دلار سنگاپور است .)
نوع حکومت : جمهوری

جهت مقایسه قیمت خرید تور سنگاپور از آژانس های مختلف روی همین نوشته کلیک کنید.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر
اخبار و خواندنی ها
تور ترکیبی سنگاپور و مالزی از پرطرفدار ترین تور های عرضه شده در صنعت توریسم و گردشگری ایران می باشد و در سال های گذشته به دلیل قیمت مناسب این تور زوج های جوان بسیاری ماه عسل خود را در این کشورها می گذرانند. بعد از معرفی جاذبه های سنگاپور پرداختیم به موضوع مقایسه قیمت های ارائه شده تور سنگاپور توسط آژانس های مختلف هواپیمایی تا قدرت انتخاب بازدیدکنندگان محترم سایت را بالا ببریم به امید سفری خوش به سنگاپور