سه شنبه 29 اسفند 1402، 19 March 2024

تبلیغات
تور دبی , جاذبه های توریستی دبی
تور دبی , جاذبه های توریستی دبی
  • 4 سال و 7 ماه قبل - 26 مرداد 1398 ساعت 08:26
  • تعداد بازدید: 20880

تور دبی , جاذبه های توریستی دبی

شهر پر زرق و برق دبی مقصدی آشنا برای ایرانی ها
این شهر با امکانات و با ساختار خوب خود پذیرای مهمانان با هر سلیقه ای خواهد بود.
دبی به معنای واقعی هر سال چندین نوبت برگزار کننده جشنواره های خرید است که تمام فروشگاه ها به صورت یکپارچه بهترین پیشنهاد ها و تخفیف های خود را ارائه میدهند.
دبی چند سالی است که در حال جدا کردن خود از یک مقصد صرف لوکس و پر از مراکز خرید است.
در این مقاله سعی بر معرفی جاذبه های گردشگری دبی به توریست های ایرانی داریم.

جهت مشاهده تورهای مختلف دبی روی همین نوشته کلیک کنید.

سرای علم و فرهنگ دبی


با ایجاد دهکده های فرهنگی (heritage village) و علمی (knowledge village) احیا و بازسازی بناهای سنتی ،
تاسیس موزه های هنری و کتابخانه  ، ایجاد تئاتر و مجموعه ای فرهنگی گسترده دبی بدنبال غنی سازی فرهنگی خود است.

جاذبه های دیدنی دبی

از جمله اماکن دیدنی می توان به آکواریوم دبی ، موزه ملی ، برج خلیفه ، رودخانه تاریخی دبی ،
پارک های آبی وایلد وادی(wild wadi) و لاست چمبرز آتلانتیس (lost chambers atlantis)
و منطقه ی زیبا و ساحلی جمیرا اشاره کرد.
فرودگاه دبی یکی از بزرگترین فرودگاه های خاورمیانه و آسیا است . خط هواپیمایی این کشور امارات نام دارد که تقریبا به تمام نقاط دنیا سفر می کند.
بردن قرص های کدئین دار مثل استامینوفن و دیگر قرص ها به دبی ممنوع است و دارندگان چنین قرص هایی در خطر زندانی شدن (حتی حبس ابد) هستند.

هتل های برتر

-al maha desert resort
-madinat jamerah
-grosvenor house dubai
-le royal meridien beach resor & spa
-hilton dubai jumeirah
-jumeirah beach hotel
-grand hyatt dubai
-raffles dubai
-the palace at one & only royal mirage dubai
-sofitel dubai jumeirah
-burj al arab
-park hyatt
-westin dubai mina seyahi beach  resort & marina
-rose rayhaan by rotana
-the address downtown
-taj palace
مشخصات شهر دبی

مساحت : ۴۱۱۴ کیلومتر مربع
جمعیت : ۲/۴۵۹/۰۶۸ نفر (۲۰۱۵)
کشور : امارات متحده عربی
واحد پول : درهم امارات
پیش شماره : ۹۷۱۴+
اختلاف ساعت با ایران : ۰۰:۳۰+
طول پرواز : ۲ ساعت از تهران

مکانهای دیدنی دبی

مکان تاریخی دیدنی دبی : کریک دبی، بازدید از خانه شیخ سعید - Dubai Creek 
خانه شیخ سعید اقامتگاه رسمی شیخ سعید آل مکتوم، امیر دبی (1958-1912) و پدر بزرگ امیر کنونی، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم است که قدمت آن به سال 1896 باز می گردد و حال مرمت و تعمیر  شده تا مورد بازدید توریست ها قرار بگیرد. در ساخت این خانه از معماری خانه‌های قدیمی ایران در ناحیه کویر و جنوب ایران الهام گرفته شده ‌است و مواد اولیه ساخت این خانه ساروج و آهک می باشد .این ساختمان قدیمی دارای یک حیاط بسیار بزرگ با 5 بخش جداگانه برای افراد خانواده بوده که هر بخش آن شامل یک ایوان، مهمان خانه و تعدادی اتاق می باشد . امروزه کلکسیون نادری از عکس های تاریخی، سکه‌، تمبر و اسناد تاریخی دبی در آن نگه داری و در معرض دید قرار می گیرند.

پیست اسکی روی یخ و برف دریک روز آفتابی - Ski Dubai

پیست اسکی دبی‌ یکی  از اماکن دیدنی و مهیج  دبی است. دارای پنج دور با ارتفاع و شیب مختلف است که طولانی‌ترین دور ‌آن، 400 متر با سقوطی بیش از 60 متر می‌باشد. مهارت های خود را در اولین پیست اسکی بلند سرپوشیده جهان بسنجید، یا شیب های‌ آرام اولیه را دور بزنید. اسکی‌بازها و اسنو‌بورد سواران در تمامی سطوح مهارتی از این شیب های‌ گوناگون لذت خواهند برد و اسنو‌‌بورد سواران همچنین می‌توانند پرش های‌ خود را در منطقه سبک آزاد تمرین کنند. بچه‌ها و والدین می‌توانند به طور یکسان در پارک برفی دوطرفه‌ بزرگ که به مساحت 3000 مترمربع، بزرگترین پارک برفی سرپوشیده در جهان است، تفریح کنند. اسکی بازها نباید نگران لباس یا تجهیزات اسکی باشند؛ چون که در پیست اسکی دبی، همه چیز در نظر گرفته شده است و مکان استفاده از لباس زمستانی و تجهیزات اسکی و اسنو‌بورد برای میهمانان وجود دارد. آن ها می توانند به پایین شیب منتقل شوند و تله کابین چهارگانه و یدک‌کش ها سریعاً میهمانان را برای دور بعدی به بالا منتقل می کنند.

این مجموعه دارای مساحت 22.500 مترمربع پوشیده از برف واقعی در تمام سال – (معادل سه  عدد زمین فوتبال)
دمای بین 1 تا  2 سانتی گراد
85 متر ارتفاع (تقریباً 25معادل  طبقه) و 80 متر عرض
5 دور مختلف با میزان دشواری و طول متفاوت که طولانی‌ترین دور آن 400 متر است
پارک برفی با مساحت 3.000 مترمربع با یک غار بزرگ برفی
رستوران پاتوق کوه 
کافه سنت‌ موریتس‌ و کافه آوالانچه‌
ظرفیت کامل 1500 میهمان
منطقه سبک آزاد
رزرو شرکتی و گروهی
تله کابین چهارگانه یدک‌کش و قالیچه‌های پرنده
اجاره تجهیزات کیفی و لباس که در قیمت بلیط گنجانده می‌شود
سیستم صدور بلیط جدید
مناطق در حال تغییر با اجاره کمد
اتاقهای خصوصی برای میهمانی بچه‌ها
فروشگاه خرده‌ فروشی انحصاری – اسنو‌ پرو
مربیان حرفه‌ای واجد شرایط

جزیره پالم جمیرا دبی، 8 امین شگفتی دنیا - Palm Jumeirah

جزیره پالم‌ جمیرا‌ یکی مکانهای دیدنی بسیار معروف و مشهور و زیبای دبی در سرتاسر دنیا می باشد .جزایر پالم‌ درواقع جزایر مصنوعی در دبی،در امارات‌ متحده عربی هستند که برای ساخت آن هزینه های بسیار زیاد و تحقیقات موثر زیادی اعمال شد. جالب است بدانید که این جزیره از عظیم ترین پروژه‌های احیاء زمین در جهان به شمار می‌آید که در آن ها، بزرگترین جزایر مصنوعی جهان احداث خواهد شد. نام قسمت ها وجزیره های مختلف پالم‌ جمیرا‌ :  پالم‌ جبل‌ علی و پالم دیره‌ نام دارند.این جزایر توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم‌ به منظور افزایش و رونق میزان جهانگردی دبی راه‌اندازی شدند.

در جزیره پالم جمیرا چه چیزی در انتظار شماست ! 

1. پالم‌ دیره ساخته شده از تقریباً یک میلیارد متر مکعب‌ ماسه تخته و سنگ می باشد. کلیه مصالح از معادن امارات‌ متحده عربی استخراج شده و بین این سه جزیره بیش از صد هتل لوکس‌، ویلاها‌ و آپارتمانهای‌ ساحلی مسکونی، تفرجگاه های‌ ساحلی، پارکهای‌ تفریحی‌ آبی، رستوران ها، مراکز خرید، امکانات ورزشی و چشمه‌های آب معدنی درمانی ساخته شده است. 

2. پالم‌ جمیرا‌ به شکل یک درخت نخل با مساحتی حدود    800 زمین فوتبال ساخته شده و  درواقع شامل یک تنه ، یک تاج با 17 ساقبرگ‌ و یک جزیره هلالی پیرامون آن به شکل یک موج شکن 11 کیلومتری می باشد. با بازدیدی از جزیره پالم درواقع از “هشتمین عجایب جهان”‌  بازدید کرده اید.

3. «مسجد جمیرا» از زیباترین و معروفذترین مسجدهای شهر دبی است. در این مسجد شاهد یک گنبد زیبا به ارتفاع 16 متر و دو مناره بطول تقریبی 40 متر و یک منبر بسیار زیبا و مجلل خواهید بود. تصویر این مسجد بعنوان سمبلی بر روی اسکناس های 500 درهمی دبی چاپ شده است. به توریست های خوش ذوق و  خوش سلیقه پیشنهاد می کنیم که در هنگام غروب آفتاب یک شب را در کنار مسجد جمیرا بگذرانند تا از تماشای نور پردازی بی نظیر بنا لذت ببرند. 


اتوبوس شگفت انگیز و منحصر به فرد دبی

در دبی سوار یک اتوبوس فضایی و منحصر به فرد  شوید، اتوبوسیکه در  دریا می توانید به آن اعتماد کنید. تور گردشگری اتوبوس استانبول سفری مهیج و فراموش نشدنی خواهد بود که در آن از شهر بازدید خواهید کرد  و پس از آن سوار بر همان اتوبوس وارد کریک خور دبی می شوید و به گردش بر روی این رودخانه خواهید رفت. در طول سفرتان با این اتوبوس شگفت انگیز یک راهنما همراه شما خواهد بود و اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

برج العرب : جاذبه لوکس دبی - burj al arab

برج العرب از خاص ترین اماکن دیدنی است که نباید دبی را بدون بازدید از آن راه نمود. برج العرب با ارتفاع 321 متر جزء منحصر بفرد ترین هتل های لوکس و زیبای دنیا است و در فاصله 280 متری از ساحل خلیج فارس قرار گرفته کهفقط  از طریق راهی منحنی شکل به شهر می رسد. این هتل اتاق های معمولی ندارد بلکه متشکل از 202 سویت دوبلکس است .کوچکترین سویت آن 169 مترمربع وبزرگترین آن 780 متر مربع می باشد و یکی از گرانترین هتل های دنیا محسوب می شود. حتی اگر در برج العرب اقامت نداشتید شبی را در رستوران المنتهی این برج سپری کنید.

برای مقایسه نرخ تور دبی از آژانس های مختلف روی همین نوشته کلیک کنید.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر
اخبار و خواندنی ها
معرفی جاذبه های توریستی دبی برای گردشگران ایرانی که دبی را فقط به عنوان سفری تجاری انتخاب می کنند. پیشرفت های دبی در زمینه های مختلف علمی فرهنگی اقتصادی باعث به وجود آمدن جاذبه ای دیدنی و زیبا در کنار سواحل خلیج فارس شده است که یک سفر چند روزه به آنجا ارزش امتحان کردن را دارد.ضمن معرفی جاذبه های دبی از طریق لینک گزاری به مقایسه نرخ آژانس های مختلف برگزارکننده تور دبی نیز پرداخته ایم.