دوشنبه 17 اردیبهشت 1403، 6 May 2024

تبلیغات
تور استانبول
تور استانبول
  • 4 سال و 9 ماه قبل - 18 مرداد 1398 ساعت 13:57
  • تعداد بازدید: 23339

تور استانبول

استانبول :
استانبول (کنستانتینوپول ) تنها شهری است که بین دو قاره تقسیم شده است . نواحی اروپایی و آسیایی استانبول به وسیله بغاز بوسفر (bosphorus)  از هم جدا شده اند . قلب تپنده منطقه قدیمی استانبول ، مسجد سلطان احمد (sultanahmet mosque)  و بازار بزرگ و سنتی نزدیک آن است .

مرکز اصلی بخش مدرن استانبول ، میدان تقسیم (taksim square)  با رستورن ها و مراکز خرید خرید است که هتل های بسیار زیبایی در آن قرار دارد . شهری که یک زمان مرکز امپراطوری بزرگ عثمانی بوده ، پس از گذشت حدود دو قرن دوباره به شکوه خود بازگشته است . استانبول شهری زنده و پر انرژی ست که جادوی آن روی هر مسافر تاثیر عمیقی می گذارد .  ترکیب دنیای دیروز و امروز به زیبایی در استانبول به چشم می خورد .
چایخانه های سنتی در کنار کافه های شیک ، مساجد و بنهای تاریخی مقابل گالری ها و سازه های مدرن شهر استانبول به خوبی از عهده این ترکیب دلنواز بر می آید . استانبول در گذشته قسطنطنیه (کنستانتینیوپل ) بزرگ نامیده می شد . و پایتخت دولت بیزانس یا روم شرقی بود . هنوز هم می توان برخی از دیوار های باقی مانده از آن دوران را از آن شهر دید.

جهت خرید تور ارزان استانبول و مقایسه قیمت ها روی همین نوشته کلیک کنید.


مردم استانبول : 
مردم استانبول آرام ، پر حرف و گرم هستند . علاقه زیادی به صحبت درباره مسائل روز در هنگام نوشیدن یک استکان چای دارند . مردم این شهر با افتخار زیاد به تاریخ ، فرهنگ و تمدن خود می بالند . علاقه به ورزش به خصوص فوتبال ، در خون استانبولی هاست . مردم استانبول خانواده محورندو دوست ارند تعطیلات خود را در کنار نزدیکان بگذرانند .
مناسب ترین و بهترین زمان برای سفر 
یهترین زمان برای بازدید از استانبول از فروردین تا آبان برای تفریح و از آذر تا پایان زمستان برای خرید می باشد .  


رفت و آمد در استانبول
 در شهر استانبول تاکسی فراوان است و به راحتی با اشاره دست می توانید آن ها را متوقف کنید . بیش تر تاکسی ها به تاکسی متر مجهز هستند که در شب ها نرخ شان دو برابر می شود . در استانبول بایستی مراقب دو نوع راننده ی تاکسی باشید. دسته ی اول کسانی اند که خیلی سریع و بی احتیاط رانندگی می کنند که باگفتن کلمه ی (yavas)  (یواش) از آن ها بخواهید آرام رانندگی کنند . دسته ی دوم کسانی اند که سعی دارند با حیله گری نرخ خود را بالاتر بگیرند. آن ها به شما می گویند تاکسی متر کار نمیکند یا سعی در رسیدن به نرخ توافقی دارند . توصیه می شود که سوار نشوید . یک حیله ی دیگر این است که ساعت تاکسی متر را دست کاری می کنند تا صبح ها هم به نرخ شب محاسبه شود اینجا به تاکسی متر دقت کنید که روی آن کلمه ی روز (gunduz)  یا شب (gece)  نوشته باشد . اتوبوس های شهری راه بسیار مناسبی برای رفت و آمد در استانبول به شمار می آید . یاعت فعالیت آ نها از 6:30 صبح تا 11:30 شب است . و هزینه هر بلیت حدود 3/1 لیر ترکیه است . از قطلر های شهری و مترو نیز می توانید برای جابجایی استفاده کنید . راهی مناسب که هزینه های آن با انوبوس های شهری تقریبا برابر است .
برای جابجای دلنشین می توانید از قایق های موجود در بوسفر استفاده کنید .


جاذبه های دیدنی استانبول
مسجد های سلطان احمد و ایا صوفیه
جاذبه توریستی : شاهکارهای هنر اسلامی معماری بی نظیر  

سرای توپقاپی :
جاذبه توریستی : تاریخی ، آشنایی با زندگی امپراتوران عثمانی ، نمایش آثار هنری وادبی ایران 
مشکلات توریستی : شلوغی 

بازار بزرگ استانبول 
جاذبه توریستی : معماری زیبا ، تاریخی خرید ، قیمت های مناسب 
مشکلات توریستی : شلوغی ، مراقب اجناس تقلبی وجیب بر ها باشید.

قایق سواری روزانه و شبانه بر بوسفر 
جاذبه توریستی :تماشای زیبایی های شهر و چراغانی استانبول ، اگر همراه با شام باشد بهتر هم می شود 

برج دختر 
جاذبه توریستی : یکی از نماد های استانبول 
مشکلات توریستی : داخل برج خبری نیست 

جزایر اطراف استانبول 
جاذبه توریستی : طبیعت زیبا ، فاقد هرگونه اتومبیل شخصی ، فروشگاه ها ، رستوران ها و ویلاهای چوبی 
مشکلات توریستی : بسیار شلوغ در تابستان وبسته بودن برخی  از هتل ها در زمستان 

کاخ دولماباغچه
جاذبه توریستی : معماری زیبا ، تاریخی 
مشکلات توریستی : عدم امکان بازدید در روز های دوشنبه و پنج شنبه 

موزه های باستان شناسی 
 جاذبه توریستی : تاریخی ، فرهنگی عتیقه ها و گنج های بی نظیر 
 مشکلات توریستی : عدم امکان بازدید در روز های دوشنبه 

نکات مفید سفر ارزان به استانبول
پس از سال ها بی ثباتی در اقتصاد ترکیه  اکنون لیر به ثبات تقریبی رسیده و استانبول دیگر آن مقصد خیلی ارزانی نسیت که پیش تر بود . اما با این حال نسبت به شهر های مشابه هزینه های مناسب تر است . اقامت و غذای مناسب خیلی گران نیست و ورود به بیشتر مساجد زیبا و بنا های تاریخی رایگان است . نرخ ورودی به موزه هاهم مناسب با میانگین حدود 15 لیر است .


رستوران های خیابانی 
در استانبول مواظب باشید که کجا غذا می خورید و میزان بهداشت آنجا را حتما در نظر بگیرید .میزان مسافرانی که به آنجا سفر می کنند ودچار مسمومیت غذایی می شوند زیاد است .  این مشکل خیلی جدی نیست و با کمی احتیاط هیچ مسئله ای نخواهد بود اما توصیه می شود رعایت کنید تا سفر شما خراب نشود .


بازدید از استانبول شامل مسجد ایا صوفیا و بازار بزرگ استانبول : 
ایا صوفیا کلیسای مسیحیت شرق بود که در دوره ی امپراتوری بیزانس به سال 532 میلادی بنا به دستور امپراتور کنستانتین اول ساخته شد وسپس در قرن 6 میلادی توسط جاستینانوس  مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت . برای بازسازی بنا دو معمار به نام های ایسیدوروس ( از میلتوس یا سوکلی فعلی ) و آنتییوس (ار تراللس یا آیدنلی فعلی ) ماموریت یافتند . بنا با کار 10 هزار کارگر در طول پنج سال و تحت نظر 100 استاد باشی تکمیل شد وبه تاریخ 27 آرالیک 537 افتتاح شد . این کلیسا نخست کلیسای بزرگ نام گرفت . پس از فتح استانبول ، سلطان محمد دوم دستور داد کلیسای ایا صفویه را به مسجد تبدیل کنند . سلیمان اول دستور داد نقاشی ها و نگار گری های داخل ایا صفویه را بپوشانند تا نماز جمعه در آنجا خوانده شود . سلیم دوم به معمار سنان دستور داد که ایا صفویه را مرمت کند . مناره و منبر و محراب به ساختمان ایا صفویه افزوده شد در زمان مراد چهارم ، آیاتی از قرآن به خط مصطفی چلبی در دیوارها و سقف ایا صفویه نگاشته شد، علاوه بر این     لوحه هایی دور تا دور سقف ایا صفویه نصب شد که در آن نام الله ، محمد ، ابوبکر ، عمر، عثمان، علی،حسن و حسین نوشته شده بود .
این لوحه ها در زمان سلطنت عبدالمجید با الواح مدوری نوشته شده به خط ابراهیم افندی ، جایگزین شد . پس از اعلام حکومت جمهوری درترکیه وبه قدرت رسیدن آتاترک ، ایا صفویه به موزه تبدیل شد و تا امروز به همین شکل باقی مانده است . ارتفاع گنبد بزرگ این مسجد از سطح زمین 55 متر وقطر 31 متر است که بوسلیه 40 پشت بند بزرگ وروی چهارستون اصلی سوار شده است . 


گشت و بازدید از سرای توپقاپی : 
واقع در استانبول از قصر های معروف امپراتوری عثمانی ست که از 1465تا 1853 مرکز اداری این امپراتوری بود . سلطان محمد فاتح در 1459 دستور ساخت این قصر را داد وکار ساختن آن در 1465 به پایان رسید . 
این قصر بین شاخ طلایی ودریای مرمره دراستانبول واقع شده و چشم اندازی بسیار عالی به تنگه بوسفر دارد .

جهت مشاهده بهترین نرخ تور استانبول از آژانس های مختلف هواپیمایی روی همین نوشته کلیک کنید.

توسط: نفس

منبع:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات

نظرات (0)

اولین نظر را شما ارسال کنید.

ارسال یک نظر

کد امنیتی

لطفا چند لحظه صبر کنید

چند خبر دیگر